Do našeho tentokrát domácího studia jsme pozvali Vojtu Bruka, tvůrce profitabilních webů z Brna. Vojta vnímá SEO jako povinnou a úplně základní rutinu každého majitele webových stránek.
Pro Vojtu je klíčové dělat SEO prakticky a mít jasno v tom, čeho chceme dosáhnout. Popovídali jsme si o tom, co pro něj znamená kvalitní SEO, dal nám pár chytrých rad, jak k němu (ne)přistupovat a odhalil základní mýty, které SEU zbytečně kazí pověst.
SEO je jako čištění zubů
Vojta rád používá příměr, že SEO je jako čištění zubů. Pokud chceme zdravé zuby, musíme si je pravidelně čistit. Důležitá je pravidelnost a správný postup. U SEO je to podobné. Nejde o vědu, nezabere takové úsilí a čas, aby přineslo kýžený výsledek a hlavně to zvládne každý i s omezenějším budgetem.
Největší mýty o SEO
- „SEO je složité a je třeba ho dělat se specialistou.“ Vojta tvrdí, že spoustu věcí si můžeme udělat sami, pokud chápeme, co je naším cílem.
- „To, co fungovalo před deseti lety, platí i dnes.“ Dříve obvyklé techniky jako skrývání klíčových slov nebo linkbuilding v patičkách webu dnes už nemají efekt.
- „SEO je o zázračných tricích, které zaručeně fungují.“ Místo hledání kouzelných návodů je lepší soustředit se na smysluplný obsah a UX.
SEO je dnes mnohem víc než o nacpávání co nejvíce klíčových slov na co nejmenší plochu, více o UX (použitelnosti). Google a jiné vyhledávače mají jediný záměr, aby lidé, kteří na vašem webu něco hledají, aby to našli. Abyste jejich poptávku uspokojili.
A zároveň doplňuje:
Když začnu chodit do posilovny, taky nebudu naštvaný, že nemám svaly za týden. Ďábel tkví v tom to dělat pravidelně, u SEO to funguje podobně. Když jste ochotní máknout, tak se to vrátí s dobrými výsledky. Průběžně vše sledujte testujte a vyhodnocujte a přinese, co má.
Jak na SEO na WordPressu? Plugin není samospasný
Celý rozhovor směřoval hlavně na obecné SEO principy, které jsou však využitelné v podstatě všude. Samozřejmě jsme se zeptali i na často žádané téma, a sice, jak se dělá SEO na WordPressu a Vojta má na to poměrně jasný názor:
Každý si myslí, že si stačí stáhnout plugin a on tu optimalizaci udělá za mě. Plugin je však jen takové světlo, které umí dobře posvítit na to, co je na webu špatně a na nás pak je to uklidit.
Vojtěch Bruk – Tvůrce profitabilních webů a SEO specialista
WordPress a dobré SEO pluginy
Jedny z dobrých SEO pluginů jsou např. Rank Math nebo Yoast SEO. Ale bacha, instalací pluginu vaše práce nekončí. Všechny obsahové nedostatky, které plugin odhalí, musíte uklidit sami. Důležité je například zaměřit se na strukturu nadpisů, popisky obrázků a celkovou srozumitelnost obsahu. Ta pak utváří celkový dojem a má vliv na akci uživatelů.

Freelo - Nástroj na řízení úkolů a projektů
Přidej se, pozvi svůj tým a klienty, rozděl práci a sleduj, jak se úkoly dají do pohybu.
Jak začít s SEO s omezeným rozpočtem?
Podle Vojty stačí jednoduchý třífázový proces:
- Stanovit si cíl: Co je úspěch, jak poznáme, že SEO funguje?
- Plán akce: Jaké kroky podnikneme k dosažení cíle?
- Vyhodnocení: Analyzovat, co funguje a co ne, a následně svou strategii optimalizovat.
Umělá inteligence a budoucnost vyhledávání
Vojta upozorňuje na nástup Search Generative Experience (SGE), které radikálně změní způsob vyhledávání a sníží počet uživatelů přicházejících na weby. Firmy by se už dnes měly zaměřit na větší důraz na konverze a co nejlepší uživatelský zážitek.
SGE bude mít největší efekt na traffic. Na to, kolik lidí Google pošle na váš web, když něco hledají. Většinu odpovědí získají uživatelé už přímo v chatu ve vyhledávání. Buďte připravení vymáčknout z mála mnohem více než kdy předtím.
Doporučené nástroje pro lepší workflow
- User Maven – alternativa Google analytics, jednoduchý analytický nástroj pro sledování konverzí.
- SEO testing – nástroj na A/B testování.
- Make.com (dříve Integromat) – nástroj na automatizaci procesů na webu.
- Marketing Miner a Collabim – sledují pozice ve vyhledávání, konkurenci a pomohou vám s analýzou klíčových slov.
Kde se inspirovat a vzdělávat v SEO?
Vojta doporučuje kombinaci akcí a konkrétních online zdrojů:
- Konference a meetupy (SEOloger, SEO jako Brno) a jiná komunitní setkání SEAřů.
- Kurzy od odborníků jako Pavel Ungr nebo Martin Žatkovič.
- Zahraniční podcasty jako Authority Hacker.
- Pamatujte ale, že nic nenahrazuje testování a vyhodnocování na vlastních datech, to je za všechno vzdělávání.
Pro ty, kteří chtějí dostat víc rad a informací, Vojta pravidelně streamuje na svém YouTube kanále, kde rozebírá konkrétní weby a odpovídá na dotazy diváků.
VPS Centrum
Vyzkoušejte zdarma naši aplikaci pro správu serveru a domén. Budete si připadat jako zkušený administrátor.
Rada na závěr – SEO je o vytrvalosti
SEO není o rychlých tricích, ale o systematické práci a vytrvalosti. Důležité je mít cíl, správně nastavit strategii a vyhodnocovat výsledky. A hlavně, nezapomenout, že SEO je jako čištění zubů – pravidelnost je klíčová.
Mrkněte na celý záznam a na speciálního hosta, který se připojil ve 20. minutě:
Poslechněte si celou epizodu na Spotify: