← Zpět na všechny články blogu

O zakládání e-shopu a příjemném domovu s Petrou Novotnou

Karel Dytrych
Jaroslav Ludvík 7. 4. 2021 - 8 min. čtení
Blog

Kdo je a co dělá Petra Novotná?

Máma, podnikatelka, fotografka. Každou chvíli se cítím trochu jinak a nerada to úplně ohraničuji nějakou konkrétní specifikací. Obzvlášť v téhle složitější době se to prolíná z minuty na minutu 🙂 Dofotím pizzu, věnuji se eshopu a pak jedu vařit oběd pro děti, které jsou doma na online výuce. Všechno během jednoho dopoledne.

Co je podle tebe jídlo? Nutnost, zábava, styl, životní postoj nebo něco jiného?

Jídlo vnímám hlavně jako prostředek poskytnout tělu kvalitní energii a možná někdy i požitek. Nutnost, která může být spojená se zábavou i s přáteli. Dřív jsem trávila v kuchyni hodně času, byl to pro mě velký koníček, ale postupem času se to samozřejmě také mění. Čím víc jsem u jídla trávila času v práci, tím méně to pro mě bylo zajímavé doma.

Míváš focení spojené s brunchem nebo se to po focení už nedá sníst? 🙂

Jak kdy. Každý vidí krásné fotky jídla, které se opravdu někdy sníst dá, ale často je toho tolik, že po focení nevíme co s tím a jídlo se vyhazuje. Je to smutný příběh. Lidé se nad tím podivují, ale snězte si po focení svíčkovou, ptáčky, výpečky a všechno ještě třeba 3x. Dost často je také jídlo nedodělané, připravené pouze na fotku nebo tisíckrát ohmatané a to taky nechcete.

VPS Centrum

Vyzkoušejte zdarma naši aplikaci pro správu serveru a domén. Budete si připadat jako zkušený administrátor.

Máš nějaký tip pro čtenáře, jak zařídit, aby byl burger na Instagramu vždy hezký?

Jasně! Připravte si ho z těch nejčerstvějších surovin a vyfoťte ho venku na přirozeném světle. V tom tkví tajemství každé fotografie jídla. Čerstvé suroviny, denní přirozené světlo. Nic víc není potřeba.

Zajímá nás hlavně Yoga Day. Představ nám prosím ten projekt.

Yoga Day vznikl v době, kdy jsem vymyslela Joga Diář, který všechno odstartoval. Prodal se vlastně ještě v předprodeji, postupně jsem měla další nápady a tak se eshop postupně rozrůstal. Svíčky, krystalové mlhy, kameny, šperky… Tvoříme teď prostor pro klidný a krásný domov. Něco kam si zajdete, když si budete chtít udělat radost nebo zpříjemnit večer.

Jak jsi se dostala k józe? Co ti dává?

Dává mi klid. Jsem opravdu hodně zrychlená a je toho na mě někdy moc, potřebuji se zastavit, věnovat se sama sobě. Jóga mě zbavila migrén a dalších zdravotních komplikací.

Co by měl brand Yoga Day lidem evokovat? Mají to být spíše věci na cvičení nebo svíčky a kamínky? Většině lidí by se asi vybavila spíše jogamatka, ale u vás je to přesně naopak. Jak se to stalo?

Jóga je pro nás inspirace. Proto ten název. Chtěla bych lidem přinášet do domova klid, krásné věci a prostředky proto, aby se jim dobře žilo. Pracujeme s kameny jako doplňky moderního interiéru. S aromaterapií, která pomáhá uklidnit, povzbudit nebo otevřít mysl.  Tvoříme krásný domov. Chtěla bych, aby u nás všichni našli klid, aby si bez výčitek udělali radost, protože budou vědět, že krásný a klidný domov je pro ně důležitý.

Vím že sami vyrábíte spoustu produktů. Proč jste se vydali touto cestou a jaké to jsou především?

Vyrábíme svíčky, interiérové krystalové mlhy a vůně, sety kamenů a ještě různé papírové věci jako jsou diáře, deníky a karty (jógové karty, mindfulness karty a karty pro klidný spánek). Chtěla jsem tvořit něco unikátního a přesně podle sebe.

A pak keramika! Nechceme nakupovat jen tuny stejných kalíšků v Číně, chceme umět nabídnout zákazníkovi i něco unikátního v limitované kolekci. Něco co má přidanou hodnotu. Něco vytvořené od A az po Z tady v České Republice.

Kolik takových produktů vyrobíte za rok?

Teď už strašně moc 🙂 Za poslední rok jsme vyrobili víc jak tisíc svíček, papírových produktů máme plný sklad. Nechci ale nic uspěchat na úkor kvality. Nabrali jsme další posily do skladu a snažíme se držet hlavně kvalitu při výrobě. Stále dokola opakuji, že když lidé dostanou do ruky jakýkoliv náš produkt, musí jim udělat radost.

Freelo - Nástroj na řízení úkolů a projektů

Přidej se, pozvi svůj tým a klienty, rozděl práci a sleduj, jak se úkoly dají do pohybu.

Jak moc ovlivňují objednávky unikátní produkty?

Doufám, že je to jedna z věcí, kvůli které jdou lidi k nám. Nabízíme samozřejmě i spoustu věcí, které nevyrábíme, ať už jsou to kameny, různá vykuřovadla nebo macramé, ale stále se snažíme vybírat pro lidi ty nejkrásnější kousky.

Mezi ty unikátní produkty patří třeba kartičky. K čemu jsou a jak vás to napadlo?

Karty jsou skvělý prostředek jak lidem pomoci, mohou je mít stále u sebe. Mindfulness karty nabízejí krátké meditace, uvědomění přítomného okamžiku, na které často v běžném uspěchaném životě zapomínáme a mně konkrétně to pomohlo velmi. Člověk zapomíná, jak voní jaro, nebo jaké to je projít se bos v trávě.

Kartičky na klidný spánek zase skvěle pomohou zahodit starosti na konci dne a už se soustředit jen na spánek a klid. Připomenou základy spánkové hygieny, na které také občas zapomínáme.

Jak se vypořádáváte s konkurencí? Proč by měli lidi objednávat u vás?

Učím se to. Neohlížet se kolem sebe a zaměřit se hlavně na to co děláme my a jak to chceme dělat. Pracujeme svědomitě a neflákáme se 🙂 Zároveň ale děláme něco čemu věříme a co nás baví. Snažíme se inspirovat, natáčíme videa, píšeme články na blog nebo natáčíme podcast, abychom lidem přinesli i další přidanou hodnotu k tomu, jak se naše produkty dají použít.

Ten podcast mě taky zajímá. Co se tam lidi doslechnou? Doporučila bys to dalším e-shopům?

Snažíme se lidem poradit jak se dají použít naše produkty a rozšířit jim obzory. Mluvíme o tématech, která jsou nám blízká a prokládáme je někdy tématy od nás z eshopu. Nestydíme se mluvit o fuckupech nebo o tom co nás čeká.

Ráda bych aby naši zákazníci měli pocit, jakoby s námi seděli u kafe a udělali si příjemnou chvilku.

Doporučila bych ho jen těm eshopům, kde se lidi nestydí mluvit a je to pro ně přirozené. Je to skvělý prostředek k tomu předat zákazníkům informace o produktech.

Líbí se mi, že v podcastu netlačíte na prodej, ale zároveň se v něm objevují poznámky které k nákupu lákají. Je to strategie? Přemýšlíte o tom takhle?

Samozřejmě. Často se setkáváme s dotazy jak s našimi produkty pracovat. Proto jsme se rozhodli o tom mluvit nebo natáčet videa.

Často mluvíte o pozitivní energii a že vaše produkty jí vyzařují, ale co to vlastně je?

Já to vnímám tak, že je důležité umět vnímat to hezké. Netvrdím, že život je stále pozitivní, ale myslím, že je důležité být vděčný, udělat si radost a nastavit si to tak, abychom se soustředili na to hezké. Nebabrat se v minulosti, nestresovat se budoucností, ale soustředit se na to, co je teď. Nenabízíme pozitivní život, ale nabízíme prostředky, které mohou pomoci vnímat vděčnost, krásu a přítomný okamžik.

Jaké tři věci bys doporučila jednoduše každému e-shopaři?

Já bych si strašně přála, aby všichni dělali věci podle sebe. Aby prezentovali své produkty, tak, jak to cítí oni. Myslím že to je ta správná cesta. Nechte prostor vaší vlastní kreativitě.

Další rada je, aby se věnovali zákazníkům a snažili se pro ně vytvořit místo, kde jim bude dobře. Zákazník je u nás na prvním místě, snažíme se mu zpříjemnit nákup, výměnu nebo reklamaci tak, aby byl vždy spokojený.

Poslední už jsem zmiňovala a je to přidaná hodnota. Dejte zákazníkům trochu víc než

produkt. Dejte jim inspiraci, radu nebo pomoc, kterou hledají.

Zůstaňte s námi v kontaktu

Jednou za měsíc posíláme souhrn novinek. Nemusíte se bát, spam neposíláme a odhlásit se můžete kdykoliv...

Karel Dytrych
Tým Váš Hosting
Vyzkoušejte náš trial na týden zdarma

Garance 14denní záruky vrácení peněz

Vyzkoušejte server na týden zdarma

Vyzkoušet server