Jak nastavit e-maily na hostingu krok za krokem

Naučíme vás, jak si sami připojit e-mailovou schránku pro hosting. Uvidíte, že to je hračka!

Nastavení příchozí a odchozí pošty se u hostingu a serveru liší. Sepsali jsme jednoduchý návod jak pro Windows, tak pro MacOS uživatele či pro ty, kteří dávají přednost Thunderbirdu.

Důležité je nejprve zjistit

  1. Na jaké službě e-maily provozujete,
  2. a mít v Zákaznickém Centru vytvořenou e-mailovou schránku, kde získáte důležité údaje pro následující krok.
Po založení schránky získáte následující informace.

Co budete následně potřebovat:

  • POP3 server: mail.vas-hosting.cz port 995 (SSL)
  • IMAP4 server: mail.vas-hosting.cz port 993 (SSL)
  • SMTP server: mail.vas-hosting.cz port 465 (SSL)
  • Uživatelské jméno: celá e-mailová adresa (např. mail@vasedomena.cz)
  • Heslo: vaše dříve zvolené a doufáme, že bezpečné heslo.

K dispozici jsou zabezpečené protokoly POP3S, IMAP4S, SMTPS, které doporučujeme využívat. Stačí použít porty pro SSL.

Nastavení MS Outlook

V Outlooku klikněte na „Soubor/Přidat účet„.

Vyplňte e-mailovou adresu a zaškrtněte „Umožnit mi ručně si nastavit účet„.

Zvolte možnost „IMAP

a vyplňte údaje pro připojení k serveru:

Příchozí pošty:
Server: mail.vas-hosting.cz
Port: 993
Šifrování: SSL/TLS

Odchozí pošty:
Server: mail.vas-hosting.cz
Port: 465
Šifrování: SSL/TLS

Pak už stačí jen zadat heslo k e-mailu a schránka se zobrazí v Outlooku. V případě, že i tak nejde e-mail nastavit, neváhejte mrknout na náš video návod:

Nastavení Mozilla ThunderBird:

Postup je následující. V pravém horním rohu klikněte na 3 čárky, dále zvolte „Nový“ a „Existující poštovní účet„.

Vyplňte základní informace jako jméno a e-mailovou adresu a pokračujte přes „Nastavit ručně„:

Následně vyplňte sloupce:

Příchozí:
Server: mail.vas-hosting.cz
Port: 993
Šifrování: SSL/TLS
Autentizace: Heslo, zabezpečený přenos

Odchozí:
Server: mail.vas-hosting.cz
Port: 465
Šifrování: SSL/TLS
Autentizace: Heslo, zabezpečený přenos

Nastavení pro MacOS

V aplikaci Pošta přidáte účet pomocí „+„.

Vyberte: „Jiný účet Mailu“.

Zadejte e-mailovou adresu a silné heslo.

Typ účtu: IMAP
Server příchozí pošty: mail.vas-hosting.cz
Server odchozí pošty: mail.vas-hosting.cz

Možné problémy

Nové e-maily nepřicházejí do schránky

Nové e-maily můžete rychle a jednoduše zkontrolovat na webové adrese mail.vas-hosting.cz. Pokud tam nové zprávy budou, je zřejmě problém v synchronizaci mailového klienta a samotného serveru. Pokud ne, zkontrolujte si v Zákaznickém Centru, že je správně nastavený „MX záznam„. Ten musí být ve znění „mail.vas-hosting.cz„.

E-maily chvíli chodí a chvíli ne

Možná příčina: Tento problém pravděpodobně způsobuje další špatně nastavené zařízení připojené ke stejné síti. Ve chvíli, kdy se zařízení pokusí opakovaně přihlásit se špatnými přihlašovacími údaji, celou síť zablokuje. Blokace může trvat až 30 minut. Občas se stane, že po uplynutí času se zařízení stihne dosynchronizovat, ale následně to celou síť zablokuje znovu.

Řešení: Tady si malinko zahrajete na detektivy. Sami nemáme možnost zjistit, o jaké zařízení přesně jde. My vidíme pouze veřejnou IP adresu, která odpovídá vašemu připojení k internetu.

Zkuste se zbavit co největšího počtu zařízení, která jsou k dotčené síti připojená. U zbývajících zařízení nastavení postupně kontrolujte a ta odpojená znovu připojujte, abyste našli to, které hledáte.

  • Pokud špatné nastavení najdete, můžete vymazat blokaci ze Zákaznického Centra (Servery > Detail > VPS Centrum > Odstranit bany a blokované IP adresy) a 30minutovou blokaci tak zkrátit.
  • Zařízení může být cokoliv, co má přístup k e-mailu. Nezapomeňte na telefony, tablety, ale i alarmové systémy, software typu Pohoda, který posílá e-maily také a další zařízení.
  • Při hledání vám může pomoci mobil, resp. jeho mobilní data a funkce access pointu (známého jako hotspot). Získáte tak další síť, další připojení k internetu a zařízení můžete přepojovat a testovat i pomocí ní.
Jak na odblokování ze Zákaznického Centra.

Pomohl vám tento článek?

Podobné články